1 GrubHub and Seamless charge an average commission of 13.5% for restaurant orders placed through their websites and apps.
2 It’s the only way to make more money aside from adding new restaurants and diners.
3 In the large cities where they thrive, GrubHub and Seamless already suffer from providing diners with too many options, which can lead to a paralysi..
트위터 반응

@estima7: 미국 배달앱 GrubHub의 평균 수수료 http://t.co/u6I3aQJJeW 13.5% 흥미로운 것은 식당측이 수수료를 정할 수 있는데 수수료율에 따라 검색노출순위가 달라지는 알고리듬을 채택하고 있다고.

@Gauguin_kr: 아... 머리 좋다
여기도 처음에는 높은 수수료때문에 궁시렁궁시렁하는 업체들이 많았을텐데 그걸 이런식으로 해결할줄이야...

사람들에게 선택권을 주는것이 더 많은 혜택을 주는것 같이 보이겠지만 결국은... http://t.co/s79Iyuw2gO