1 A coercive monetization model depends on the ability to “trick” a person into making a purchase with incomplete information, or by hiding that infor..
2 In the current market, especially with most adults and children not familiar with the nature of these products, the environment is still ripe for fa..
3 This is a method presumably borrowed from games made by Zynga, Kabam, Kixeye, and others since it is a common Facebook game convention.
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@xguru: 사례로 보는 부분유료화(F2P) 기술 http://t.co/DP3VX3QaQ9 가상화폐를 통한 결제의 고통 없애기/캔디크러쉬 사가의 스킬게임 vs 머니게임/퍼즐앤드래곤의 Reward Removal/CoC의 프로그레스 게이트 등..

@hannJS: 다음에 읽으려고 The Top F2P Monetization Tricks글을 저장. http://t.co/UR8QSZEjfv

@yiabb: Payment pain ㅠ @xguru: 사례로 보는 부분유료화(F2P) 기술 http://t.co/DlzdR2cE3P 가상화폐를 통한 결제의 고통 없애기

@soubau: 개인적으로 게임에 기사와 같은 방식으로 돈은 쓰고 싶지는 않아서 슬픈 기사지만, 시대를 알아야 하므로 필독 기사! http://t.co/v2kgGH8wy5

@yundshin: 게임의 모네타이제션 전략과 소비자 심리에 대한 글. In App Purchase나 게임 커런시, 롤의 벌크 구매시 할인효과 등에 대해 아주 심층적으로 분석한 글. 길지만 재밌음. http://t.co/lBXYAXYEeJ