1 Two Berkeley economists have found that the tiniest changes in online restaurant reviews can make or break a restaurant.
2 The researchers answer this critique by looking at restaurants whose Yelp rating differs by only a little bit, but whose official rating is at least..
3 The researchers can therefore recreate their own rating for each restaurant with much greater accuracy.
트위터 반응

@hiconcep: 버클리 경제학자들의 연구에 따르면 Yelp에서의 평점이 별 5개 시스템에서 별 반개만 차이나도 레스토랑의 흥망을 좌우한다고. 소셜 평판의 중요성을 나타내는 연구결과 - http://t.co/xrvSlKOm

@sungjun419: “@hiconcep: 버클리 경제학자들의 연구에 따르면 Yelp에서의 평점이 별 5개 시스템에서 별 반개만 차이나도 레스토랑의 흥망을 좌우한다고. 소셜 평판의 중요성을 나타내는 연구결과 - http://t.co/WT513iIm” @diegobluff