1 We’ve heard a lot about how monetizing mobile content is difficult in the context of Facebook’s recent IPO.
2 According to Meeker, there is generally a lag between the increase (and decline) of the time we spend with a certain kind of media and ad spend catc..
3 Meeker, however, highlighted that some companies, including Japanese social/mobile gaming company GREE , which managed to increase its average reven..

그중 대부분이 검색광고 일지 인앱결제일지 배너일지...

근데 만약 필자 말대로 되면, 현재 네이버 or 다음이 모바일에서의 수익화에 제대로 대응하지 않으면.
어느순간 훅 갈 수도 있다는 얘기네요.

트위터 반응

@jjins: 결국모바일이 당장 돈 못벌지만 시장 상항고려했을때 3년내 PC웹을 압도 "Mobile Monetization Has More Going For It Than Early Desktop Monetization Had" http://t.co/tGMCbBeP

@startup_bot: “@jjins: 결국모바일이 당장 돈 못벌지만 시장 상항고려했을때 3년내 PC웹을 압도 "Mobile Monetization Has More Going For It Than Early Desktop Mone" http://t.co/pJILkrNQ”